Hoger in Google? Linkbuilding is (nog steeds) de manier.

Linkbuilding is moeilijk, het is veel werk en ook nog eens traag. Vreselijk! Maar het is dé manier om je website hoger in Google te krijgen. Nog steeds.

Heb je een website en wil je hoger in Google? (Het antwoord is: “Ja!”) Dan zul je zoekmachines moeten overtuigen van het belang van jouw website. En ondanks alle geavanceerde tools die daarvoor worden aangeboden, is er feitelijk maar één manier om Google duidelijk te maken dat je website een hoge notering waard is. En dat is de populariteit van je website op andere sites. Links dus.

Lees verder

Verkooptruc met .com domeinen. Doe het niet!

De laatste weken krijgen we nogal wat vragen van onze gebruikers die zijn benaderd door clubs als “Domeinnaam Register” of “European Domains & Trademarks”. Het verhaal is eigenlijk steeds (vaak letterlijk) hetzelfde: iemand wil de .com-versie van jouw domein registeren en je kan dat nog nét voor zijn. Het is een klassieke verkooptruc. En het is niet waar.

Ons advies? Doe het niet. Niemand heeft zich namelijk gemeld om je .com domein te registreren. Als dat werkelijk zo was, zou diegene die domeinnaam gewoon hebben geregistreerd. Bovendien, áls je het .com-domein al wil registeren, doe dat dan gewoon bij je eigen leverancier.

Lees verder

Is het gratis SSL certificaat van Let’s Encrypt een goed idee?

Ja, het gratis SSL certificaat van Let’s Encrypt is een goed idee.

Maar dat is een erg kort antwoord. En het leidt direct tot de vraag: “als gratis goed is, waarom zou je dan nog betalen voor een SSL certificaat?” Over die vraag gaat dit weblogartikel ook.

De conclusie (dan weet je dat alvast) is dat Let’s Encrypt beter is dan geen SSL certificaat. Dus heb je geen certificaat en wil je daar ook geen geld aan uitgeven, installeer dan Let’s Encrypt.

Maar… het is zeker de moeite om er een beetje geld aan uit te geven. Want een premium certificaat biedt extra voordelen. En het is laaghangend fruit: je onderscheidt je direct van andere sites en het kost bijna niets.

En dan nu: het lange verhaal!

Lees verder

De Algemene verordening gegevensbescherming (AVG). Ingewikkeld en belangrijk.

Op 25 mei 2018 treedt de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) in werking in de hele Europese Unie. Die wet heeft vergaande gevolgen voor iedereen die met persoonsgegevens werkt. Als ondernemer geldt dat voor je hele organisatie, dus ook voor de gegevens die je met je website verzamelt.

Heel eenvoudig gesteld gaat de AVG over hoe je als organisatie om dient te gaan met persoonsgegevens. Die regels worden flink strenger. Zo mag je na 25 mei 2018 op geen enkele manier persoonsgegevens bewaren als je niet aannemelijk kunt maken dat dat persé nodig is. Wat zijn de gevolgen voor jou?

Lees verder

Cookies en de nieuwe ePrivacy Verordening

Over Cookies zijn veel misverstanden. Zoals: wat is een cookie eigenlijk? En: zijn cookies gevaarlijk? En op dit moment vooral: wat gaat er veranderen nu er allemaal nieuwe privacyregels zijn? Het ziet ernaar uit dat voor bijna alle webmasters allemaal wat overzichtelijker wordt.

Lees verder

Je website is “onveilig”? Met een SSL certificaat los je dat op.

Misschien heb je het de laatste tijd ergens gezien: in de adresbalk van je browser (Edge, Safari, Chrome, Firefox) staat een slotje met een streep erdoor. Of je ziet een melding dat het verkeer met een bepaalde site niet is beveiligd en mogelijk kan worden gelezen door derden. Je wordt kortom gewezen op een mogelijk […]

Lees verder

Vind gratis afbeeldingen voor je website

Met een paar goed gekozen afbeeldingen maak je je website heel eenvoudig veel mooier. Maar hoe kom je aan geschikte afbeeldingen voor je site, zonder direct veel geld kwijt te zijn? Nou, er zijn best wel wat websites waar je gratis goede afbeeldingen kunt downloaden. In dit blogartikel hebben we er 9 voor je op een rij gezet.

En, heel belangrijk, we leggen je uit waar je op moet letten als het gaat over de rechten op afbeeldingen.

Lees verder

Snelle SEO tips? Hier zijn ze!

We hebben in 5 SEO tips de basis van zoekmachine optimalisatie voor je op een rij gezet. Heb je niet veel tijd, maar wil je je website toch optimaliseren voor zoekmachines? Begin dan met belangrijkste pagina’s en doe gewoon later de rest.

  1. Verwerk je zoekwoorden in je teksten
  2. Vat je pagina samen
  3. Omschrijf je afbeeldingen
  4. Knoop je site aan elkaar met links in de tekst
  5. Breng hiërarchie aan in je titels

En dan nu: aan de slag!

Lees verder

Is jouw website klaar voor de volgende Google update?

Op 21 april 2015 voert Google een belangrijke wijziging door in de volgorde van zoekresultaten op mobiele telefoons en tablets. De wijziging houdt in dat Google vanaf die datum mobielvriendelijke websites hóger in de zoekresultaten zet dan niet-mobielvriendelijke websites. Google geeft zelf aan dat deze wijziging in de waardering van websites gevolgen kan hebben voor de vindbaarheid van websites

Lees verder