Websiteteksten: vraag of aanbod?

Potentiële klanten die via een zoekmachines jouw dienst of product zoeken, doen dat vaak met zoektermen die te maken hebben met het probleem dat jij graag voor ze op zou lossen of de vraag waarop jij het antwoord hebt.

Als schrijver van webteksten is het erg belangrijk om hier rekening mee te houden, door je teksten niet alleen uit te laten gaan van de oplossing (jouw aanbod), maar ook het probleem (de vraag) de nodige aandacht te geven.

Zeker als je bedrijf nog niet echt bekend is, of als je dienst of product zich niet laat uitleggen in één zin, doe je er goed aan om het onderliggende probleem te formuleren in woorden die je potentiële klant ook gebruikt. Dat zijn namelijk ook de woorden waarop gezocht zal worden.

Eén onderwerp per pagina

Gebruik voor het uitleggen van het probleem een aparte pagina en leg je oplossing uit op een andere pagina. Op die manier houd je je aan de regel één onderwerp per pagina. Google ziet nu een pagina waarop één specifiek probleem wordt uitgelegd dat overeenkomt met een zoekopdracht van een potentiële klant. Dat is dus een sluitende match, wat de score van die pagina in zoekmachines verhoogt.

Zorgen dat je bezoeker jouw oplossing voor het beschreven probleem kiest is nu al een stuk eenvoudiger geworden. Hij/zij staat immers al met één been over de drempel.

Reactie op “Websiteteksten: vraag of aanbod?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *